Kalk Gidelim Yalazası
Dizi Film Yorum

Kalk Gidelim Yalazası

Bu içerik 3446 kez okundu.

Hayatımda çok slogan içerikli yapım izledim. Ama hiçbiri gözüme bu kadar itici gelmedi. Köy hayatını iyi biliyor olmanın yaşattığı "Hadi Lan" isyanını bırakın, dizi yediden yetmişe herkesin görebileceği tuhaflıklar ile dolu.
Anlarım, devletin "Hükümet köylüye bakıyor kardeşim" veya "Tarım üret, köye dön" sloganını bir kamu spotuyla yapsa, haydi neyse. Ama gel görki bize reklam çıkınca kapmu çıkınca kapatmama tercihi vermek için bir yapım yapıyorlarsa, lütfen bıraksınlar bu işi. Kamu spotu izleriz daha iyi.
Daha ilk bölümlerden sakatlık. Düşün bir köy var orada... Adam batıyor ve lüks araç ile gidiyor. Peki Cem Uzan'ın sabi çocucuğuna dahi icra koyan devletimiz, nasıl oluyorda Mustafa Ali'nin köyüne lüks aracı götürebiliyor?
Bir köy düşün. İşte orada. Köy,  çok güzel bir köy. Yemyeşil. Ama kadınlar günü dizi oyuncularından bir de muhafazakar kesimi hoş utmk için veya bir yakını iş sahibi etmek için konulmuş dert ortağı kültürlü kızdan başka kimse yok.  Köyün gençleri de öyle 4 kişi. 
Bir köy düşün. Köyde süt ürünleri mağazası var. Hemde 4 milyon para ile oynuyor. Merak ediyorum köyde Süt Ürünleri Mağazasının ne işi var? Yahu haydi bu bir masaldı, kandırdın milleti de kardeşim, tahta terekeye yoğurt mu konur? Buzdolabı, derin dondurucu diye bir şey var?  Süt ürünleri mağazası yerine, peynir, keş çökelek üretim yeri veya süt toplama deposu olsa neyse. Yahu köyde kim süt alır?. İmam, birkaç zengin, okul öğretmeni... o kadar
Filmin karakterleri  haşat. Öyle bir yaş sorunu var ki, Çılgın Bediş'i mumla ararsın.  Şöyle bir bakalım. Mustafa Ali'nin 25 yaşlarında oğlu var. Çünkü evlenme yaşını geçmiş küçüğü de var. O zaman Mustafa Ali başından bir söz de geçtiğine göre 25+25=50 yaşında en az.. Mustafa Ali'nin abisi, onun çocukluğunu hatırladığına göre en az 7 yaş büyük. Etti mi 57 yaşında. 
Anneye bakalım. Anne o zaman en az 80 yaşında olmalı. Oysa annecik Yeşil Deniz'in yengesi ve en fazla 50 yaşında. O zaman çocukları -7 yaşında iken doğurmuş? 
Köyde halen 1990ların minibüsü varken, Muhtarın Resmi Hizmete Mahsus makam arabası var. Köyde insanların kullandığı telefon bile o minibüssten pahalıdır. 4 milyona oynayan köye süt satış mağazsı açan ablamız ise Dodge kullanıyor. Bir Selvi Boylum Al Yazmalım yazısı eksik. 
Devleti överken, şimdi sövdün işte. Ne demek istedin? "Halk fakir ama devlet zengin. Sosyal Devlet. Rus ekolü" 
Köy bir alem. O kadar alem bir köy ki.... Bir kahvesi var ve hep aynı kişiler oturur. 
Muhtar bir alem. Yeşil Deniz'in çok sevilen karakteri Hicabi abi acaba STV dizilerinin bedelini mi ödüyor? Yoksa öyle tecrübeli, Yeşil Deniz gibi tecrübe geçmiş bir adam, bu kalitesizliğe "Höt, Höt, Böyle saçma şey mi olur?" demesi lazımdı. 
Muhtar bir alem. Köyde tanıtım için eleman tutabiliyor. Köy Muğla'da Turist yok. Turist gelsin diye çalışıyor ama köylü öyle demiyor. 
Mustafa Ali bir alem.. O kadar alem ki, ilk bölümde ne kadar para varsa, lüks eşya varsa topladı ama köye geldi  aç perişan... Yahu bir değerli eşya sattın daha.   Mustafa Ali bir alem. O kadar alem ki, kendi terkettiği kızın intikamını güdüyor. Öyle tuhaf ki kafasından saniyelik  buğday kazancı yapıyor ama benzinin 6 lira olduğunu görmüyor. Oh ne güzel devlet. Sen üret devlet alır. Kar cukka cebe. Elman kalmaz, buğdayın kalmaz. Hele tarlalarda domuz hiç yoktur. Danimarka ya burası? 
Ne desem bilmem ki. Bu dizi  bir şaka. İnanın slogan dizisi bu kadar kendinib belli etmemeli. Ya halkı  hor görmekteler, ya da arkadaşların bir bedeli var ödenecek. 
Bu kaliteli oyuncular, köy hayatı dizisi ve filmi tecrübesi olan insanlar filme katkı yapar. Yalaza'da nasıl gösteriyordu Demir abimiz, Hasan abimiz ve Kadir abimiz? Yönetmen ve oyuncu kadrosu isimlerin büyüklüğü altında ezilmeli. 
Oysa salladıkları yok. Sanki maaşlı memur hepsi. Borç karşıığı hizmet eden mal veren havasında. 
İŞİNE GELİRSE
Tam bir Yalaza bu Kalk Gidelim dizisi. 
Oyuncular diziye ağırlığını koymalıdır. 
Değilse en nalet dizilerde oynadıklarını düşecek tarih....

Yapımcı ve Yönetmenlere!

Kardeşim, ya bir edebi kuruldan geçirin eserlerinizi yada köy hayatını bilen bir danışman alın. Ekonomiye katkınız olsun. Bir asgari ücretten batmazsınız 
 

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Okulda silahlı saldırı
Okulda silahlı saldırı
Yeniden Mustafa Cengiz!
Yeniden Mustafa Cengiz!