Avrupa

Rus yanlısı kanalları kapatıyor

Ukrayna, Rusya tarafından finanse edildiği gerekçesiyle ülkedeki 9 televizyon kanalının faaliyetlerini durdurma kararı aldı.

Rus yanlısı kanalları kapatıyor

Ukrayna Devlet Başkanlığından yapılan açıklamada, Ulusal Güvenlik ve Savunma Komitesinin Ukrayna Parlamentosu üyesi Taras Kozak'a ve ona ait televizyon kanallarına yaptırım uygulanması kararının onaylandığı belirtildi.
Yaptırımlar uyarınca, Taras Kozak'a ait 9 televizyon kanalı 5 seneliğine faaliyetlerine devam edemeyecek.
Ukrayna Devlet Başkanı Vladimir Zelenskiy, konuya ilişkin Twitter'da yaptığı paylaşımda, ülkesinin basın özgürlüğünü desteklediğini ancak Ukrayna'ya saldırganlık yapan ülkenin finanse ettiği propagandayı desteklemediğini belirtti.
Zelenskiy'in basın sözcüsü Yulya Mendel de "kanalların finansmanının Rusya tarafından yapıldığının teyit edildiğini ve kanalların, Ukrayna'ya karşı savaşta bir araç olarak kullanıldığını" kaydetti.

DIŞİŞLERİ BAKANI: BEKA MESELESİ
Ukrayna Dışişleri Bakanı Dmitro Kuleba, Rusya tarafından finanse edildiği gerekçesiyle 9 televizyon kanalının faaliyetlerini durdurma kararına ilişkin, "Ukrayna için bu bir seçim değil beka meselesidir." dedi.
Dışişleri Bakan Kuleba basına yaptığı açıklamada, Ukrayna'nın bilgi sahası dahil birçok alanda ulusal güvenliğini koruduğunu ve korumaya devam edeceğini belirtti.
Rusya'nın Ukrayna'yı 7 senedir propaganda dahil çeşitli alanlarda hedef aldığını kaydeden Kuleba, ülkesinin konuyu uzun süredir değerlendirdiğini ve dikkatlice hareket ettiğini ifade etti.
Kuleba, Ulusal Medya Konseyinin söz konusu kurumlara birçok kez uyarılarda bulunduğunu anımsatarak, "Bu nedenle dünkü karar aceleci değildi. Yılların tartışması ve değerlendirmesi sonucuydu." ifadesini kullandı.
Güvenlik Güçlerinin soruşturmalarına göre söz konusu yayın kuruluşlarının Rusya tarafından finanse edildiği konusunda şüphe olmadığını belirten Kuleba, "Rusya'ya karşı 7 senedir pek çok alanda savaşan Ukrayna için bu bir seçim değil beka meselesidir." değerlendirmesinde bulundu. Ukrayna, Rusya tarafından finanse edildiği gerekçesiyle aralarında 112, NewsOne, ZIK televizyon kanalının da bulunduğu 9 yayın kuruluşunun faaliyetlerini durdurma kararı almıştı.
Devlet Başkanlığından yapılan açıklamada, Ulusal Güvenlik ve Savunma Komitesinin, parlamento üyesi Taras Kozak'a ve ona ait televizyon kanallarına yaptırım uygulanması kararının onaylandığı bildirilmişti.

 

Türkiye Gazetesi